wtorek, 14 maja 2013

Święto Macieja Apostoła


+
J 15,9-17
Jezus powiedział do swoich uczniów: Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Wytrwajcie w miłości mojej! Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej, tak jak Ja zachowałem przykazania Ojca mego i trwam w Jego miłości. To wam powiedziałem, aby radość moja w was była i aby radość wasza była pełna. To jest moje przykazanie, abyście się wzajemnie miłowali, tak jak Ja was umiłowałem. Nikt nie ma większej miłości od tej, gdy ktoś życie swoje oddaje za przyjaciół swoich. Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję. Już was nie nazywam sługami, bo sługa nie wie, co czyni pan jego, ale nazwałem was przyjaciółmi, albowiem oznajmiłem wam wszystko, co usłyszałem od Ojca mego. Nie wyście Mnie wybrali, ale Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to, abyście szli i owoc przynosili, i by owoc wasz trwał - aby wszystko dał wam Ojciec, o cokolwiek Go poprosicie w imię moje. To wam przykazuję, abyście się wzajemnie miłowali.
Stajemy wobec trudnej mowy Jezusa. Jedni mówią, że to najtrudniejsze Jego słowa. Wydaje mi się, że mają rację. Inni rozpływają się na te słowa. Ale gdy przysłuchać się dokładniej, to nie jest stwierdzenie Jezusa, to jest Jego misja, to jest jednocześnie nasza misja, która niestety jest bardzo trudna. Nawet wśród najbliższych jest potrzebna miłość. Ciekawe, przecież wszyscy pragniemy tego samego, a jak bardzo trudno to spełnić. Miłujcie się! Co to znaczy? Przebaczajcie, cieszcie się wspólnie sukcesem, pocieszajcie się w trudnościach, bądźcie wymagający dla siebie, módlcie się za siebie, rozmawiajcie ze sobą… i wiele jeszcze innych. Sam możesz dopisać jeszcze więcej, byle tylko zgodne to było z misją Jezusa. Nie idź na łatwiznę, zbawienie Twoje i innych zależy od Ciebie!
xmk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz