poniedziałek, 22 kwietnia 2013

IV Niedziela Wielkanocna - Dobrego Pasterza

+
J 10,27-30
Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną i Ja daję im życie wieczne. Nie zginą one na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. I nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca. Ja i Ojciec jedno jesteśmy.
Z wielkim zachwytem możemy czytać te kilka zdań dzisiejszej ewangelii i dopatrzeć się trzech wyjątkowych wiadomości, które w Słowie Bożym pragnie przekazać Jezus.
Owce słuchają głosu pasterza, otrzymują życie wieczne i w końcu nikt nie wyrwie ich z ręki ojca który potężniejszy jest od innych.
Kościół to nie instytucja żądna władzy i pieniędzy, to nie ostatnia deska ratunku, w chwilach krytycznych, w chwilach śmierci. Kościół to nasza Matka, o którą mamy być zatroskani. Jeśli Jezus jest twoim Pasterzem to jesteś częścią jego owczarni.
Na cały tydzień modlitw o powołania kapłańskie i zakonne życzę zasłuchania w Słowo, życia wiecznego i bezpieczeństwa w Bożych rękach.

PS. Gdybyś miał czytelniku kapłana czy siostrę zakonną, za których chcesz się pomodlić, to wpisz przynajmniej imię w komentarzach i będziemy ich omadlać wspólnie
 xmk

2 komentarze: